Salvation (2010)

Texas, 1867. Fem brutale lovløse står bag et blodigt bankrøveri. De kunne ikke være mennesker. Han havde mistet tidsfornemmelsen, og sækken var stadig trukket over hans hoved. Den stank. Smerten og hestens vuggende bevægelser under ham fyldte hele hans verden. Han kunne høre deres latter. Den var rå og skurrende. Han tænkte på det, der var sket. På det de havde gjort. Han skulle dø, åh Gud, han skulle dø. Eller det der var værre.

Han havde set deres øjne i banken. Han havde set, hvad de var i stand til. Åh Gud. De kunne ikke være mennesker. Salvation var det perfekte skjulested. Her i den forladte mineby kunne de holde lav profil med deres gidsler. Bare et par dage. Man sagde, at byen var hjemsøgt, og de lokale skyede den som pesten.

Det stjålne guld glimter, sandet fyger hen over den forladte hovedgade, og mørket trænger sig langsomt, men sikkert, på. Coyotens sørgmodige hylen gennemtrænger prærienatten. Ondskab venter på dem i Salvation, og snart vil de stå ansigt til ansigt med fortidens synder.

Et barskt og voldeligt scenarie om ondskab og om fem forbryderes indre og ydre dæmoner.

For en spilleder og 5 spillere

Download scenariet (PDF, 4 MB)

Forside | Introduktion | Bag om projektet | Om scenarierne

Dyst | Salvation | Kreativ Klasse | Slavehandleren fra Ascalon | Vasen | Kongemord | Felicias fortælling | Tvivl | Gxxx Rxxx